torsdag den 20. marts 2008

Langfredag, København

Gudstjeneste kl.16.30
Ålekistevej 157, Vanløse
Henv.: 38 74 66 61
Hjertelig velkommen!

Langfredags-salme
1
På Golgata
de korsfæster vor Herre.
Den eneste helt uden synd,
han hænger nu på korset.
Han bli'r forbandet for vor skyld,
han går i døden for vor synd.
På Golgata
de korsfæster vor Herre.
2.
Min Gud, min Gud
hvorfor har du forladt mig?
Mit skrig til trods er hjælpen fjern,
du lægger mig i dødens støv.
I vores sted han gudsforladt
bær' straffen for al verdens synd.
- Min Gud, min Gud,
derfor har du forladt ham!
3.
Det er fuldbragt,
det er fuldbragt, han råber.
I dine hænder, Fader god
betror jeg nu min sjæl og ånd.
Nu sænker mørket sig på jord,
i templet brister forhænget!
- Det er fuldbragt,
det er fuldbragt, for alle!

Lis Lyrstrand

Ingen kommentarer: