mandag den 5. maj 2008

Forårshilsen

Kristi Himmelfarts dag 2008

Kære Blog-læser

Hermed en lille forårshilsen i lyset af Kristi himmelfart.

"Til Himmels fór den ærens, som gjorde alt på jorden godt"
synger vi med en gammel Kristi himmelfarts salme (DS 215,1)
Det var på korset langfredag, at han endegyldigt gjorde alting godt, som vi hører ham råbe: "Det er fuldbragt." Og "bedre ord blev aldrig sagt" som Kingo siger. For det betyder, som han fortsætter med at forklare, at "for mig har Jesus fyldestgjort" (DS 166,13-14).

Langfredag blev han givet hen "på grund af vore overtrædelser", og påskemorgen blev han oprejst på "grund af vores retfærdiggørelse", siger apostelen (Rom 4,25; ordret oversat).
På korset betales vores alles skyld én gang for alle, og i den tomme grav leveres kvitteringen en gang for alle.

"Jeg stiger op til min fader og jeres fader, til min Gud og jeres Gud" lover Jesus (Joh 16,17). Det er Kristi himmelfarts glæde, at vi nu har en "talsmand hos Faderen, Jesus Kristus, den retfærdige, som er et sonoffer for vore synder, og ikke blot for vores, men også for hele verdens synder" (1 Joh 2,1-2).

For at give os del i denne fuldbragte frelse og retfærdiggørelse indstifter Herren ved sin himmelfart en Ordets tjeneste med befalingen: "Gå ud og gør alle mennesker til mine disciple, idet I døber dem, og idet I lærer dem at holde alt det, som jeg har befalet jer" (Matt 28,19-20).
Hvor evangeliets lære forkyndes rent og uindskrænket sammen med en bibelsk brug af dåb og nadver, dér lover han at være "med jer alle dage" (Matt 28,20).

Derfor indbyder vi til gudstjenester og bibelundervisning og til et fortsat menighedsliv med sakramentforvaltning og sjælesorg i Evangelisk Luthersk Kirke i København og på Sydfyn!
Til vore gudstjenester og øvrige arrangementer er alle hjerteligt velkomne - også til at indbyde andre.

Kærlig hilsen
Pastor Vagn Lyrstrand

Ingen kommentarer: